Product launch to eCommerce market in Procter & Gamble, s.r.o

Thesis title: Uvedení nového produktu na trh
Author: Macků, Milan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce poskytuje čtenáři hluboký přehled o problematice uvedení výrobku na internetový trh, přičemž se ji daří vhodně namíchat teoretické poznatky s řadou praktických analýz a příkladů z praxe nejen z prostředí Procter & Gamble. V teoretické části se zaměřuje na především na stavbu obchodního modelu pří uvedení výrobku na trh. Praktická část práce analyzuje nástroje on-line marketingu, jejich specifika a možnosti využití v různých marketingových strategiích. Finální případová studie ze společnosti Procter & Gamble mapuje uvedení několika předních značek na český internetový trh. Provází čtenáře od identifikace příležitosti, přes detailní průzkum trhu až po ukázky realizace a výsledky projektu.
Keywords: internetový obchod; on-line marketing; eCommerce
Thesis title: Product launch to eCommerce market in Procter & Gamble, s.r.o
Author: Macků, Milan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Dissertation provides to a reader deep understanding of a product launch to eCommerce market. Theoretical part deals mainly with modern process of business model generation, while application part contains on-line marketing tools analysis, eCommerce principles in general, deep landscape assessment of Czech eCommerce market and finally real case study from Procter & Gamble company regarding launch of top brands to eCommerce market in Czech Republic.
Keywords: eShop; on-line marketing; eCommerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 1. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26681/podrobnosti

Files for download

    Last update: