Marketing Strategy of the Montessori Centre Pomněnka

Thesis title: Marketingová strategie Montessori Centra Pomněnka
Author: Křikava, Bronislav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Nový, Jan
Opponents: Sedláková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovým plánem soukromé neziskové organizace. Jejím cílem je analyzovat současnou pozici soukromého neziskového zařízení zaměřeného na rozvoj zdravých a integraci handicapovaných dětí předškolního věku založeného na principu metody Marie Montessori a navrhnout strategický marketingový plán zaměřený na dosažení dlouhodobé udržitelnosti organizace. Teoretická část vymezuje základní prostor neziskového sektoru. Charakterizuje soukromý neziskový sektor, definuje pojmy marketing, marketingová strategie a základní analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. Praktická část představuje Občanské sdružení Pomněnka -- vznik, historii a jeho projekt Montessori Centrum Pomněnka. Na základě provedení a vyhodnocení marketingových analýz, konkurenčního prostředí a marketingového mixu prostředí jsou navrženy konkrétní návrhy a doporučení, které vedou ke splnění cíle práce -- navržení marketingového plánu za účelem dosažení dlouhodobé udržitelnosti organizace.
Keywords: Montessori Centrum Pomněnka; nezisková organizace; marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of the Montessori Centre Pomněnka
Author: Křikava, Bronislav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Nový, Jan
Opponents: Sedláková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor's thesis is a marketing plan of a private non-profit organisation. It's aimis to analyse contemporary position of a private non-profit institution focusing on development of healthy children and integration of handicapped children in preschool age according to Marie Montessori's method. It also proposes a marketing plan focused on achieving a long-term tenability of the company. Theoretical part incloses basic area of non-profit sector. It describes private non-profit sector, defines terms of marketing, marketing strategy and basic analysis of the external and internal enviroment. The practical part is the emergence of a Civic association Pomněnka - history, and its project Montessori Centre Pomněnka. On the basis of the implementation and evaluation of marketing analysis, competitive environment and marketing mix environment are designed concrete proposals and recommendations, which lead to the fulfilment of the objectives of the work -designing a marketing plan in order to achieve the long-term tenability of the organization.
Keywords: marketing; Montessori Centre Pomněnka; non-profit organisation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management of the Public Sector

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2009
Date of submission: 20. 12. 2010
Date of defense: 31. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26170/podrobnosti

Files for download

    Last update: