Communication Strategy of Kenvelo

Thesis title: Communication Strategy of Kenvelo
Author: Plajner, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Chytková, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
This thesis is dedicated to the problem of communication strategy in the fashion business with application on one of the fashion retailers, Kenvelo. Clothing business, or as we will refer here fashion business is together with food, transportation and communication businesses one of the most natural and essential parts of our lives. Nonetheless, fashion business is one of the most challenging and unpredictable ones, driven by many different factors and sometimes hardly comprehensive links. The main aim of the thesis is to identify the communication tools appropriate for the target group of Kenvelo, develop a new concept for communication and propose a media plan which would support this concept.
Keywords: segmentation; strategy; planning; media; communications
Thesis title: Communication Strategy of Kenvelo
Author: Plajner, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Chytková, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce je věnována problematice komunikační strategie v módním průmyslu s aplikací na jednoho z největších maloobchodních prodejců oděvů, společnost Kenvelo. Oděvní průmysl je stejně jako potravinářský, dopravní nebo komunikačním průmyslem neodmyslitelnou součástí našeho života. Z pohledu marketingu se také jedná o jedno z nejsložitějších a nejméně předvídatelných odvětví, protože je ovlivňováno množstvím faktorů a trendů. Hlavním cílem práce je identifikovat nejvhodnější nástroje marketingové komunikace ve vztahu k cílovým skupinám a kolekci společnosti Kenvelo, navrhnout nový koncept komunikační strategie a zvolit média odpovídající potřebám tohoto nového konceptu.
Keywords: plánování; segmentace; komunikace; strategie; média

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2010
Date of submission: 15. 9. 2010
Date of defense: 1. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25745/podrobnosti

Files for download

    Last update: