Launch of Nanotek in the Czech Republic

Thesis title: Uvedení produktu Nanotek na český trh
Author: Valterová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Michlíček, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce popisuje marketingový plán uvedení prémiového tabákového produktu. Charakterizuje regulaci reklamy tabákových výrobků, vymezuje specifika českého trhu tabákových výrobků (konkurence, cenové segmenty apod.), pomocí segmentace rozvíjí profily spotřebitelů a následně i brand portfolio společnosti. Práce se dále zaměřuje na strategii značky, její vizi, vlastnictví a brand positioning. Praktická část představuje hlavní elementy konkrétního marketingového plánu dané aktiviy: SWOT analýzu, marketingové cíle a strategii, akční plán a celkové závěrečné vyhodnocení kampaně s návrhy na zlepšení.
Keywords: Tabákový výrobek; Brand positioning; Segmentace; Regulace reklamy tabákových výrobků; Prémiová značka; Brand management; Marketingový plán
Thesis title: Launch of Nanotek in the Czech Republic
Author: Valterová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Michlíček, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on marketing launch of the premium tobacco product. Defining tobacco product marketing regulation, it also specifies Czech tobacco market (incl. competition, price segments, etc.) together with consumer profiles as well as company brand portfolio. Brand strategy, its vision, authorship and brand positioning are included as well. The practical part is dedidacted to each of marketing plan essential elements: SWOT analysis, marketing objectives and strategy, action plan and overall evaluation including recommendation for future activities.
Keywords: Brand management; Segmentation; Premium brand; Marketing plan; Tobacco product marketing restriction; Tobacco product; Brand positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2010
Date of submission: 1. 10. 2010
Date of defense: 1. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24251/podrobnosti

Files for download

    Last update: