Emotional aspect of branding in b2b marketing

Thesis title: Emotional aspect of branding in b2b marketing
Author: Alaverdyan, Zarzand
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
In today's world where it is becoming ever trickier to differentiate one product from another, it is even more significant to have the support of an influential brand. Obvious definitions of brand strategy are a foundation for successful management. Keeping in mind that the most ignored marketing opportunity in the Business to Business arena is the formation of a strong brand show the way to the requirement to have a clear basis for distinction. The significance of a categorization outside the B2B and B2C dichotomy is that it better explains the difficulty in the world of brands, as well as that it aids in perceiving the mutual dependence of different types of brands. It proves the extent at which brands in the shape of ingredient brands, corporate brands or mixed up B2C and B2B brand affecting the final end user and how that in its turn can have an influence on the starting point of the chain. While professionals are taught to make their managerial decisions based on a rational basis, professionals are human too and humans don't have the habit leave their emotions at elsewhere when they go to work.
Keywords: B2B; Brand; Emotion
Thesis title: Emotional aspects of B2B branding
Author: Alaverdyan, Zarzand
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
V dnešním světě, kde je stále složitější odlišit jeden produkt od jiného, to je ještě významnější, které má podporu vlivné značky. Zjevné definice strategie značky jsou základem pro úspěšné řízení. Třeba mít na paměti, že většina ignorovány marketingovou příležitost v Business to Business je aréna vytvoření silné značky ukazují cestu k povinnosti mít jasný základ pro rozlišování. Význam kategorizace mimo B2B a B2C dichotomie je to, že lépe vysvětluje, že je obtížné ve světě značek, stejně jako, že to pomáhá ve vnímání vzájemné závislosti různých typů značek. Dokazuje to v rozsahu, ve kterém značky ve tvaru složky značek, firemních značek nebo smíšené až B2C a B2B značky ovlivňující finální koncového uživatele, a jak to ve svém zase může mít vliv na počáteční bod řetězce. Zatímco odborníci jsou učeni, aby jejich manažerských rozhodnutí založená na racionálním základě, odborníci jsou lidé příliš a lidé nemají ve zvyku nechat své emoce na jiném místě, když jdou do práce.
Keywords: značky; B2B; emoce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2010
Date of submission: 15. 9. 2010
Date of defense: 31. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24486/podrobnosti

Files for download

    Last update: