Contextual advertising using Google AdWords and Google AdSense

Thesis title: Kontextová reklama s využitím Google AdWords a Google AdSense
Author: Mihok, Radovan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Koblovsky, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá kontextovou reklamou na internetu pomocí služby Google AdWords. Popisuje jednotlivé části plánování reklamní kampaně (volba produktů, typů reklamy, klíčových slov), řízení a hodnocení úspěšnosti (výpočet ROI a dílčí ROI).
Keywords: PPC reklama; internet marketing; Google AdWords; kontextová reklama
Thesis title: Contextual advertising using Google AdWords and Google AdSense
Author: Mihok, Radovan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Koblovsky, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis introduces contextual advertising on internet using Google AdWords. The paper describes individual steps of an ad campaign (product choosing, ad types, keywords), its management and success evaluation (calculation of ROI and modified ROI).
Keywords: PPC advertising; Google AdWords; internet marketing; contextual adversiting

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 8. 2008
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/12889/podrobnosti

Files for download

    Last update: