Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries

Thesis title: Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Author: Veselková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
This thesis deals with the ethics approaches in advertising in different countries. First of all I describe the culture influence to the ethical values in the countries which need to be respected in the advertising appeal selection especially in the international advertising. In order to identify the concrete ethical values and attitudes in particular countries, the legal regulations and self-regulatiuons rules in advertising were analyzed. Furthermore, I choosed the unethical ads in particular countries and explained that approach through the theory of Hofstede's Cultural Dimension Model. The conclusions of such ethical analysis could be used in the international advertising. For this cross-country ethical comparison was chosen Czech Republic, China, India and Great Britain.
Keywords: advertising regulation; Hofstede´s Cultural Dimensions; ethics in advertising
Thesis title: Etika v reklamě. Srovnání České republiky se zahraničím
Author: Veselková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zabývala problematikou chápání etiky v reklamě v různých zemích. Popisuji zde především vliv kultury na etické hodnoty v zemi, které je nutno respektovat při volbě reklamního apelu zvláště v mezinárodní reklamě. K identifikaci etických hodnot ve sledovaných zemích jsem využila místní právní a samoregulační reklamní regulace. Dále popisuji konkrétní reklamní kampaně, které neodpovídali etické úrovni. Pomocí Hofstedeho teorie kulturních dimenzí se snažím zaujaté postoje a názory z hlediska etického vysvětlit, čímž nabízím případné praktické využití při tvorbě mezinárodní reklamy. Ke srovnání etiky jsem záměrně volila země zcela kulturně odlišné, a to Českou republiku, Čínu, Indii a Velkou Británii.
Keywords: regulace reklamy; etika v reklamě; Hofstedeho teorie kulturních dimenzí

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 27. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16096/podrobnosti

Files for download

    Last update: