Guerilla marketing and its use in the culture

Thesis title: Guerilla marketing, problematika hodnocení a využití v kultuře
Author: Šafaříková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá guerilla marketingem jako jedním z netradičních nástrojů propagace. V teoretické části popisuje hlavní specifika guerilly, zkoumá situaci v České republice, legislativní úpravu, která se k problematice vztahuje a uvádí příklady kampaní. Ve stěžejní praktické části se zaměřuje na využití guerilly při propagování kulturních událostí -- například filmů, hudebních festivalů nebo knih. Analyzuje několik kampaní, zhodnocuje vhodnost jejich použití a snaží se zjistit, co mají společné a čím se odlišují. Kultura je kreativní oblastí a kampaně, aby byly úspěšné, by tedy také měly být kreativní, což se analýzou potvrzuje.
Keywords: kreativita; kultura; guerilla marketing
Thesis title: Guerilla marketing and its use in the culture
Author: Šafaříková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Master's thesis deals with guerilla marketing as one of the innovative ways how to promote. The theoretical part describes main characteristics and situation in the Czech Republic (including legislative regulation related to this topic and examples of campaigns). The practical part focuses on guerilla and its use in culture events like film, music festivals or books. It analyses a few campaigns, evaluates relevance of using this instrument and tries to find out what these campaigns have in common and what is different. Culture is creative and successful campaigns should be creative as well, which is confirmed by analysis.
Keywords: creativity; culture; guerilla marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2010
Date of submission: 21. 12. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27222/podrobnosti

Files for download

    Last update: