Selected problems of quantitative market research with a focus on an online concept test in Czech Republic and Germany and comparison of it’s the results

Thesis title: Vybrané problémy kvantitativního výzkumu trhu a jejich srovnání (Německo-Česko)
Author: Stakharyuk, Ulyana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je věnována výzkumu trhu se zaměřením na online metodu. Popisuje náležitosti dotazníku analyzuje výhody a nevýhody této moderní metody. V práci je aplikován online konceptový test lotyšské kosmetické řady MÁDARA v ČR a Německu, je provedená podrobná analýza a srovnání výsledků testu, také navržen koncept s největším potenciálem. Analyzuje se vnímaní kosmetické řady MÁDARA a zájmů o její koupi ženami obou zemí a je určeno na kterém trhu (na českém nebo německém) je tento zájem větší.
Keywords: výzkumu trhu; online konceptový test; srovnání zájmů českých a německých žen
Thesis title: Selected problems of quantitative market research with a focus on an online concept test in Czech Republic and Germany and comparison of it’s the results
Author: Stakharyuk, Ulyana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis approaches market research with a focus on the online method. It details the online survey method and highlights its advantages and disadvantages.In the thesis an online concept test is applied for a Latvian cosmetic MÁDARA which runs in Germany and Czech Republic. The survey results are analyzed thus giving the concept with the greatest potential. It interprets the perception of cosmetic MÁDARA and interests of women in its purchase in both countries. Finally the market in which inters in buying cosmetic is higher is chosen.
Keywords: market research; online concept test; comparison of interest of Czech and German women

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 7. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27132/podrobnosti

Files for download

    Last update: