Adaptation of the GEHE Pharma Company marketing strategy on the Czech market

Thesis title: Adaptace marketingové strategie firmy GEHE Pharma pro český trh
Author: Tatarová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
V práci se zabývám adaptací marketingové strategie firmy GEHE Pharma na český velkodistributorský trh s farmaceutiky. V první části je shrnutý teoretický základ, potřebný ke konstrukci části aplikační. Uvádím zde možnosti internacionalizace, vize a cíle firem na zahraničních trzích i základní analýzy, které je nutné pro úspěšné působení na cizím trhu provádět. Dále shrnuji možnosti adaptace marketingového mixu, upozorňuji na specifika na trhu B2B i na trhu s farmaceutiky. V navazující aplikační části je nejprve představena firma GEHE Pharma a její dosavadní působení na trhu s farmaceutiky. Dále jsou zde provedeny konkrétní analýzy (PEST, SWOT, analýza českého trhu s farmaceutiky) a shrnuta adaptace marketingového mixu firmy. V poslední části práce jsou podány návrhy na zlepšení některých prvků marketingového mixu.
Keywords: Trh s léčivy; GEHE Pharma; Adaptace; Marketingová strategie
Thesis title: Adaptation of the GEHE Pharma Company marketing strategy on the Czech market
Author: Tatarová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on adaptation of GEHE Pharma marketing strategy on the Czech wholesaler's market with pharmaceutical products. In the first part the theoretical background needed for the application part of the thesis is summarized. I mention here the possibilities of internationalization, visions and targets of the firms working on the foreign markets and basic analyses needed for acting there. Then I summarize the possibilities of adaptation of the marketing mix mention the specifics of the B2B and the pharmaceutical market. In the following application part GEHE Pharma Company is presented and also her acting on the pharmaceutical market. Then the concrete analyses are made (PEST analysis, SWOT analysis, and Czech pharmaceutical market analysis) and the adaptation of marketing mix of the company was summarized. In the last part of the thesis some suggestions for ameliorations of particular parts of marketing mix are made.
Keywords: Pharmaceutical market; GEHE Pharma; Adaptation; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2009
Date of submission: 6. 5. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23030/podrobnosti

Files for download

    Last update: