Merchandising

Thesis title: Merchandising
Author: Chourová, Stanislava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Nakupování je součástí světa kolem nás. To, kolik toho kdo nakoupí, ovlivňuje mnoho věcí a mezi nimi i to, jak je zboží uspořádáno a rozmístěno po prodejně. Tímto faktem se zabývá merchandising, tedy věda o nakupování. Touto vědou se zabývá i tato práce. Nejprve vysvětlením samotného pojmu. Následují teoretické poučky jak správně uspořádat prodejnu. V praktické části pak následuje analýza 4 prodejen Spotřebního družstva Jednota Volyně, jejich srovnání a zhodnocení, včetně zhodnocení silných a slabých stránek Jednoty a doporučení jak zlepšit pomocí merchandisingu prodeje - což je taktéž cílem této práce.
Keywords: věda o nakupování; Jednota Volyně; merchandising
Thesis title: Merchandising
Author: Chourová, Stanislava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Shopping is part of our every day life. The number of items that people buy is effected by a large number of aspects, including arranging and layout of the goods at the shop. Merchandising, the science about shopping, considers these aspects. Therefore, the thesis itself is focused on merchandising. In the first part of the thesis, there is an explanation of the term, following by theoretical principles for store layout in the most effective way. The practical part considers the analysis of four stores Spotřební družstvo Jednota Volyně, their comparison and evaluation, including highlighting their weak and strong spots. This part also includes some recommendations which could, with the help of merchandising rules, help to improve these stores. This particularly is also the aim of the thesis.
Keywords: Merchandising; The Science about shopping; Jednota Volyně

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2009
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22057/podrobnosti

Files for download

    Last update: