The analysis and proposal of changes in a marketing strategy of a selected company

Thesis title: Analýza a návrh změn marketingové strategie vybrané firmy
Author: Pokorná, Adriana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je návrh marketingové strategie pro oblast průmyslového trhu služeb, konkrétně pro oblast odborných školení.Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. Tématem první kapitoly je proces strategického marketingu. Druhá kapitola se pak zabývá specifiky průmyslového marketingu, marketingu služeb a teoretickým úvodem do problematiky firemního vzdělávání zaměstnanců. Metodickou část tvoří zbylé dvě kapitoly. Třetí kapitola se zabývá situační analýzou společnosti: analýzou vnějšího prostředí, analýzou vnitřního prostředí a marketingovým průzkumem. Na výsledky třetí kapitoly navazuje kapitola čtvrtá, jejímž hlavním cílem je již návrh konkrétní marketingové strategie včetně rozpočtu.
Keywords: Marketingová strategie; Marketing služeb; Průmyslový marketing; Situační analýza; SWOT; Marketing
Thesis title: The analysis and proposal of changes in a marketing strategy of a selected company
Author: Pokorná, Adriana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this graduation thesis is a proposal of changes in a marketing strategy in the area of the B2B service marketing, to be specific in the area of special trainings. The theoretical part consists of two chapters. The topic of the first chapter is a process of the strategic marketing. The second chapter describes specifics of the B2B marketing, specifics of the service marketing and theoretical backgrounds of the employee education. The methodical part consists of remaining two chapters. The third chapter focuses on the situational analysis. It consists of an analysis of the external environment, an analysis of an internal environment and a market research. The fourth chapter is based on results of the third chapter. The main aim of the last chapter is to propose a concrete marketing strategy, including a budget proposal.
Keywords: B2B marketing; Situational analysis; Marketing; Service marketing; SWOT; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21110/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: