Strategy of the Helena Rubinstein Brand on the Czech Market

Thesis title: Strategie značky Helena Rubinstein na českém trhu
Author: Dušková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Týrová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Téma diplomové práce jsem rozdělila do tří hlavních částí: marketing, značka a kosmetický průmysl, značka Helena Rubinstein a značka Helena Rubinstein na českém trhu. V první části práce jsem vypracovala souhrn teoretických podkladů týkajících se strategie značky. Druhá část mé práce je zaměřena na značku Helena Rubinstein v celosvětovém měřítku. Třetí část je věnována značce Helena Rubinstein na českém trhu a současným trendům na trhu selektivní kosmetiky.
Keywords: luxusní kosmetika; Helena Rubinstein; strategie značky
Thesis title: Strategy of the Helena Rubinstein Brand on the Czech Market
Author: Dušková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Týrová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis is devided into three parts. In the first part I am describing marketing and brand theoretically and cosmetics market in general. In the second part I am analyzing the strategy of the Helena Rubinstein brand worldwide. Third part concentrates on Helena Rubinstein brand on the Czech market.
Keywords: luxury cosmetics; brand strategy; Helena Rubinstein

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2008
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17773/podrobnosti

Files for download

    Last update: