Marketing Study of Tourist Destination Kutna Hora

Thesis title: Marketingová studie vybrané destinace - Kutná Hora
Author: Čiháková, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou studii destinace Kutná Hora. Vymezuje základní pojmy marketingu destinace cestovního ruchu -- definuje marketingovou analýzu, segmentaci trhu, marketingovou strategii, marketingový mix a realizační plán spolu s kontrolou. Marketingová studie je prováděna v konkrétní destinaci - Kutná Hora. Po seznámení s destinací je provedena analýza prostředí destinace jak v oblasti primární nabídky tak i sekundární. Práce se zaměřuje na historický objekt Vlašský dvůr. Dále je provedena analýza návštěv jednotlivých objektů ve městě. Závěr práce shrnuje hlavní nedostatky a překážky rozvoje cestovního ruchu s nabídkou možných řešení.
Keywords: Kutná Hora; marketingové prostředí; marketing destinace
Thesis title: Marketing Study of Tourist Destination Kutna Hora
Author: Čiháková, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is devoted to marketing study of the tourist destination Kutna Hora. It defines basic terms about destination marketing - marketing analysis, market segmentation, marketing strategy, marketing mix and implementation plan together with the control. A marketing study is concerned in the particular destination of Kutna Hora. After an introducing of a destination Kutna Hora is made an analysis of the destination background. The thesis is primarily focused on the Italian Court in Kutna Hora. Furthermore there is made an analysis of a visit rate of historical buildings in the city. The conclusion summarizes the major gaps and barriers to the development of the tourism with offering other possible solutions.
Keywords: Destination Marketing; Kutna Hora; Marketing background

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2010
Date of submission: 3. 12. 2010
Date of defense: 25. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26727/podrobnosti

Files for download

    Last update: