New product launch

Thesis title: Uvedení nového výrobku na trh
Author: Školoudová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením výrobkové inovace společnosti Nutricia a.s. Hlavním cílem práce je zanalyzovat marketingovou strategii značky Nutrilon při vstupu do nové tržní kategorie. Dále na základě výstupů z vlastního marketingového výzkumu a analýzy poskytnutých firemních informací zhodnotit vhodnost zvolené strategie a navrhnout doporučení pro dosažení stanovených cílů.
Keywords: Marketingová strategie; Inovace; Nový produkt
Thesis title: New product launch
Author: Školoudová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis is focused on evaluation of product innovation from company Nutricia a.s. Main objective of this thesis is to analyse Nutrilon marketing strategy for entering new product category. Furthermore, base on outputs from own marketing research and analyses of provided company data, to evaluate suitability of chosen marketing strategy and to suggest recommendations to achieve set goals.
Keywords: innovation; marketing strategy; new product

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2010
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 25. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25399/podrobnosti

Files for download

    Last update: