Internet advertising as a marketing tool

Thesis title: Internetová reklama jako nástroj marketingu
Author: Šolín, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o internetové reklamě jako nástroji marketingu. Cílem této práce je správné pochopení pojmu internetová reklama a také souhrn nepsaných pravidel a doporučení internetové reklamy pro firmy. Teoretická část se zabývá marketingovým mixem jako důležitým prvkem marketingu, pokračuje vysvětlováním pojmu internetová reklama a jejích třech nedílných části. Mezi tyto části řadíme Search marketing, Textovou reklamu, Plošnou reklamu. Každé z těchto části je věnována samostatná kapitola vysvětlující podstatu daného pojmu. V závěru teoretické části jsou zmíněny modely pro platbu za reklamu a také nástroje pro měřitelnost internetové reklamy. Praktická část je rozdělena na dva díly. První obsahuje výběr firmy, na které je testován nástroj Google Analytics. Výsledky měření jsou zobrazeny na příkladech a náležitě interpretovány. Druhý díl obsahuje vyhodnocený marketingový průzkum. Výsledky jsou použity spolu s daty z měření pro vyhodnocení hypotéz. Následně jsou sepsána zmiňovaná pravidla a doporučení.
Keywords: Pravidla; Doporučení; Grafická reklama; Plošná reklama; Internetový vyhledávač; Google Analytics; Marketingový mix; Internetová reklama; Reklama; Hypotéza; Textová reklama; Search Marketing; Internet
Thesis title: Internet advertising as a marketing tool
Author: Šolín, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with online advertising as a marketing tool. The aim of this thesis is a proper understanding of the concept of internet advertising and a summary of unwritten rules and recommendations of internet advertising for firms. A theoretical part deals with the marketing mix as an important element of marketing, continued by explaining the concept of online advertising and its three integral parts. These parts consist of search marketing, text ads, billboards. Each of these parts has got a separate chapter explaining concept's essence. At the end of the theoretical part there are models of paying for advertising discussed as well as tools for a measurability of online advertising. A practical part is broken down into two parts. The first part consists of a selection of companies, which are tested by Google Analytics. Results are shown in the examples and clearly interpreted. The second part consists of an evaluation of marketing research. The results are used together with data from measurement to evaluate the hypotheses. Then there are written rules and recommendations as I have mentioned above.
Keywords: References; Hypothesis; Graphic advertising; Content advertising; Search Marketing; Internet searcher; Google Analytics; Marketing mix; Advertising; Internet; Rules; Billboard advertising; Internet Advertising

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2010
Date of submission: 5. 12. 2010
Date of defense: 24. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28562/podrobnosti

Files for download

    Last update: