The analysis of the possibilities of entry of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. on the russian market

Thesis title: Analýza možností vstupu firmy BLAŽEK PRAHA a.s. na ruský trh
Author: Ajgrmanová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Blažek, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je na základě velmi důkladné analýzy ruského trhu zhodnotit možnosti vstupu společnosti BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruský trh a navrhnout optimální marketingovou strategii vstupu. Úvodní kapitola je věnována firmě BLAŽEK PRAHA, a.s. Druhá kapitola obsahuje PEST analýzu ruského trhu. Třetí část popisuje expanzi firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na polský a slovenský trh a obsahuje možné příčiny rozdílného přijetí značky Blažek na obou trzích. Obsahem čtvrté kapitoly je vedle SWOT analýzy firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. pro ruský trh také analýza ruského maloobchodního oděvního trhu, segmentace ruských spotřebitelů a analýza konkurence na ruském trhu pánských oděvů. Těžištěm diplomové práce je pátá kapitola, ve které je formulována marketingová strategie firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. při vstupu na ruský trh a popisuje první kroky se kterými je spojeno zahájení podnikatelské činnosti firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruském trhu.
Keywords: expanze na zahraniční trh; marketingová strategie; Rusko; SWOT analýza; PEST analýza
Thesis title: The analysis of the possibilities of entry of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. on the russian market
Author: Ajgrmanová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Blažek, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my master thesis is to analyse the possibilities of entry of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. on the russian market and to propose the optimal marketing strategy for the entry. The first chapter introduces the company BLAŽEK PRAHA, a.s. The second chapter contains the PEST analysis of the russian market. The third chapter describes the expansion of the company on the polish and slovak market and shows the possible reasons for different acceptance of the brand Blažek on both markets. The fourth chapter contains the SWOT analysis of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. for the russian market, and the analysis of the russian retail market of men formal clothes, the segmentation of the russian consumers and the analysis of the competition of the company on the russian market. In the fifth chapter I defined the marketing strategy of he company BLAŽEK PRAHA, a.s. for its entry on the russian market. In this chapter I also described the first steps the company should take when entering the russian market and mistakes the company should avoid not to fail when entering it.
Keywords: Russia; Expansion on the foreign market; SWOT analysis; PEST analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2010
Date of submission: 12. 12. 2010
Date of defense: 24. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25192/podrobnosti

Files for download

    Last update: