The research of effectiveness of advertising in JOY magazine

Thesis title: Výzkum účinnosti inzerce v časopisu Joy
Author: Murcková, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit a zhodnotit efektivnost inzerce v časopise JOY. Ve své studii se snažím o vymezení tisku vůči ostatním médiím a obhájení jeho důležitosti jako nosiče reklamy. Práce má za úkol také stanovit, jaké hodnoty může tisková inzerce nabídnout a kde jsou její slabiny. Dále chci ve své práci určit podmínky, za kterých dochází k zvýšení účinnosti reklamy, a podložit je daty z terénního šetření, která jsem získala dotazováním. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Keywords: dotazování; marketing; marketingový výzkum trhu; tisková reklama; marketingové a komerční komunikace; JOY
Thesis title: The research of effectiveness of advertising in JOY magazine
Author: Murcková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Main aim of this bachelor's thesis is to estimate and to assess the effectiveness of advertising in JOY magazine. In my study I am trying to determine press in comparison with other medias and to advocate its importance as an advertisement carrier. The task of thesis is also to point out which values press advertisement can offer and what its minuses are. Furthermore, I want to establish conditions under which the effectiveness of press advertising is increased and support them by data coming from research. As a technique of research I used interrogation. Thesis is divided into theoretical and practical part.
Keywords: advertising; press advertisement; JOY; marketing and commercial communications; marketing; polling

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2010
Date of submission: 31. 1. 2011
Date of defense: 19. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27607/podrobnosti

Files for download

    Last update: