On-line communication of Czech Republic as a tourist destination on foreing markets

Thesis title: On-line komunikace v marketingu cestovního ruchu ČR ve vztahu k zahraničí
Author: Doláková, Gabriela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce hodnotí současný stav využití nástrojů on-line komunikace v propagaci České republiky jako turistické destinace agenturou CzechTourism na zahraničních trzích, a to zejména v rámci aktuálního projektu Upevnění postavení ČR a její konkurenceschopnosti na evropském trhu CR. Východiskem je podrobnější studie nástrojů on-line marketingové komunikace, které v současnosti nabízí internetové prostředí, a stavu využití internetu a on-line komunikace v cestovním ruchu obecně a v České republice. Analýza odhalila nedostatky v přístupu k realizaci komunikace zejména v sociálních médiích a závažné chyby v přípravě webové prezentace, které znemožnily úspěch projektu. Závěrečné doporučení obsahuje návrhy na zlepšení a odkazy na příkladné zahraniční projekty.
Keywords: CzechTourism; destinace; internet; marketing; on-line
Thesis title: On-line communication of Czech Republic as a tourist destination on foreing markets
Author: Doláková, Gabriela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the level of utilization of on-line communication mix in marketing of Czech Republic as a tourist destination at foreign markets executed by CzechTourism, particularly concerning the current project Confirmation of the status and competitive advantage of Czech Republic at the European tourism market. Resources for the main analysis are a detailed study of on-line communication mix in general terms as well as in tourism both globally and in the Czech Republic. The analysis revealed major deficiences in the approach towards the communication implementation, mainly in social media communication, and also deficiencies in web design which toghether caused the project to fail. Finall conclusion contains improvement suggestions and recommendations of some foreign best practice examples.
Keywords: on-line; CzechTourism; destination; marketing; internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2010
Date of submission: 25. 9. 2010
Date of defense: 19. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25600/podrobnosti

Files for download

    Last update: