Theatre marketing

Thesis title: Marketing divadla
Author: Hajtol, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingovej stratégie v oblasti divadelného sektoru. Cieľom práce je analyzovať ako k marketingovému a obzvlášť komunikačnému mixu pristupujú divadlá, ktoré tvoria veľmi špecifický segment. Tejto problematike sa venujem v teoretickej časti. V praktickej časti sa zaoberám konkrétnym divadlom Comica Economica, ktoré pôsobí ako študentské amatérske divadlo na VŠE. V tejto časti rozoberám marketingový, a hlavne komunikačný mix divadla. Na základe tejto analýzy, dotazníkového prieskumu a analýzy SWOT navrhujem konkrétne kroky, ktoré majú pomôcť tomuto divadlu k zviditeľneniu.
Keywords: SWOT analýza; internetová komunikácia; marketingový mix; divadlo; komunikačný mix
Thesis title: Marketing divadla
Author: Hajtol, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové strategie v oblasti divadelního sektoru. Cílem práce je analyzovat, jak k marketingovému a zejména komunikačnímu mixu přistupují divadla, která tvoří velmi specifický segment. Této problematice se věnuji v teoretické části. V praktické části se zabývám konkrétním divadlem Comica Economica, které působí jako studentské amatérské divadlo na VŠE. V této části rozebírám marketingový, a hlavně komunikační mix divadla. Na základě této analýzy, dotazníkového šetření a analýzy SWOT navrhuji konkrétní kroky, které mají pomoct tomuto divadlu se zviditelnit.
Keywords: SWOT analýza; komunikační mix; marketingový mix; divadlo; internetová komunikace
Thesis title: Theatre marketing
Author: Hajtol, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis deals with problems of the marketing strategy in the theater sector. The main aim is to analyze, how theatres, which are very specific segment, access to the marketing and mainly to the communication mix. I deal with this issue in the theoretical part. In the practical part I analyze the concrete theater Comica Economica, which acts as an amateur student theater at the University of Economics. In this section I analyze the marketing and especially communication mix, of the theater. In consideration of this analysis of marketing mix, the questionnaire and SWOT analysis I formulate concrete actions to help this theater to come into the limelight.
Keywords: SWOT analysis; internet comunication; comunication mix; theatre; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28663/podrobnosti

Files for download

    Last update: