Analysis of discount retail market in Germany

Thesis title: Analýza diskontního retailového trhu v Německu
Author: Váchová, Radka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je podrobné zmapování diskontního trhu v Německu a následná analýza nákupního chování zákazníka diskontních prodejen. Teoretická část je zaměřena na definici a teorii retailingu obecně, zmíněn je hospodářský vývoj Spolkové republiky Německo pro lepší pochopení ekonomického postavení státu v rámci světové ekonomiky. Praktická část analyzuje diskontní trh na základě dostupných sekundárních dat. Sledovány jsou jak ekonomické veličiny jednotlivých zástupců německých retailových diskontních firem, tak jejich pozice v rámci celkového maloobchodního trhu. Další praktickou částí je výzkum typologie diskontního zákazníka, který byl proveden na základě dotazníkového šetření.
Keywords: typologie zákazníka; diskontní trh v SRN; diskontní retailing; Lidl; Aldi
Thesis title: Analysis of discount retail market in Germany
Author: Váchová, Radka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is a detailed description of the german discount market and a subsequent analysis of the customer's purchasing behavior. The theoretical part deals with the definition and the theory of retailing in general. The historical evolution of Germany is mentioned for a better understanding of the german economic situation and pozition of the state within the world economy. The practical part deals with the discount market analysis, that was based on available secondary data. Both economic values of the main german retail discounters and their position within the retail market as a whole were put into consideration. The next practical part is focused on the customer's purchasing behavior study, which was realized in terms of a questionary research.
Keywords: Lidl; Aldi ; German discount market; discount retailing; customer typology

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2010
Date of submission: 5. 1. 2011
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27283/podrobnosti

Files for download

    Last update: