Analýza komunikace sociálních kampaní proti kouření

Thesis title: Analýza komunikace sociálních kampaní proti kouření
Author: Součková, Anežka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce s tématem Analýza komunikace sociální kampaně proti kouření pojednává o zkoumání rozdílnosti v použitých komunikačních prostředcích s veřejností. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících se sociálními kampaněmi, role tabáku v marketingu a legislativa spojená s tabákovou reklamou. V praktické části jsou představeny sociální kampaně proti kouření a pro srovnání odlišností v komunikaci a použitých prvků jsou zvoleny některé země Evropské unie, USA, asijského kontinentu a Rusko. Zároveň se zabývá pomocí průzkumu dotazníkového šetření, zda již zažitý fenomén o zbytečnosti kampaní proti kouření je pravdivý, či mají na českou populaci pozitivní respektive negativní vliv a zda existuje nějaké povědomí o těchto kampaní nebo vynaložené peníze a čas spojené s tvorbou protikuřáckých kampaní jsou zbytečné.
Keywords: Komunikace; Marketing; Etický kodex tabákové reklamy; Sociální kampaně; Sociální marketing; Etický kodex; Motivy; Sociální reklama
Thesis title: Analýza komunikace sociálních kampaní proti kouření
Author: Součková, Anežka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis The analysis of communication of social campaigns against smoking deals with exploring differences in the used means of communication with the public. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is mainly focused on explaining the concepts related to social campaigns, the role of tobacco marketing and legislation related to tobacco advertising. The practical part presents the social campaign against smoking and for comparison with the differences in communication and the elements are chosen some countries of the European Union, the USA, Russia and the Asian continent. It also deals with the survey questionnaire which exploring if already the phenomenon of the uselessness of anti-smoking campaign is true, or the Czech population have a positive or negative effect and whether does exist there some awareness of these campaigns and money and time associated with the formation of anti-smoking campaigns are useless.
Keywords: Marketing; Communication; Code of ethics of tobacco advertising; Code of ethics; Features of social campaign; Social advertising; Social campaign; Social marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2010
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25479/podrobnosti

Files for download

    Last update: