The analysis of direct sales in the company Southwestern

Thesis title: Analýza přímého prodeje ve společnosti Southwestern
Author: Mikulík, Miroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Má bakalářská práce je zaměřená na využití přímého prodeje jako metodu distribuce a prodeje výrobků a služeb. Analyzuji produkci prodejců americké společnosti Southwestern a navrhuji možná zlepšení jejich výkonu. Teoretická část je věnována úvodu do problematiky přímého prodeje, historii, postavení v dnešním světě a profilu prodejců s využitím dostupné literatury a údajů. Část je věnována i multilevel marketingu, marketingovému mixu, obecnému popisu postupu a nakonec struktuře otázek kladených během procesu prodeje. Hlavním motivem praktické části je analýza produkce prodejců americké společnosti Southwestern, která přímého prodeje využívá k distribuci svých výrobků a služeb. Využiji interních dat, které jsem dostal k dispozici. Stručně popíši trh, na kterém se vyskytuje, produkty, komunikační mix a organizační strukturu. Závěr obsahuje doporučení ke zvýšení průměrné produkce prodejců společnosti Southwestern.
Keywords: kodex; komunikace; produkce ; přímý prodej; prodej; provize; Southwestern; prodejce
Thesis title: The analysis of direct sales in the company Southwestern
Author: Mikulík, Miroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
My bachelor thesis is focused on describing direct sales as one of the methods of distributing and selling goods and services. I analyze production of the American company called Southwestern and suggest ways how to improve their production. My theoretical part is focused on the description of direct sales, history, profiles of dealers and current position of direct sales on the world market. I also describe the multilevel marketing, the marketing mix, essential parts of the cycle of selling and the sales talk. The purpose of my analytical part of the bachelor thesis is to analyze the production of Southwestern company dealers. It is one of the companies, which still use direct selling for distribution and selling their goods and services. I will use the internal data of the Southwestern company. I also describe company in general, the market it belongs to, goods and services, communication mix and the organizational structure. In the conclusion, there are recommendations on how to make the selection process and training more effective.
Keywords: provision; Southwestern; dealer; production; sale; direct sale; communication; codex

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2010
Date of submission: 30. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25444/podrobnosti

Files for download

    Last update: