Use of web analytics in internet marketing

Thesis title: Využití webové analytiky v internetovém marketingu
Author: Drahokoupil, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tatková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit možnosti a nástroje webové analytiky a vliv webové analytiky na rozhodování v internetovém marketingu. Aplikační část na základě analýzy konkrétního webu ukazuje rozdíly mezi jednotlivými nástroji a zhodnocuje vhodnost jejich použití s důrazem na správnou interpretaci naměřených dat a jejich vliv na rozhodování o dalším vývoji webu.
Keywords: marketing; analýza webu; webová analytika
Thesis title: Use of web analytics in internet marketing
Author: Drahokoupil, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tatková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Goal of this Bachelor thesis is to explore and evaluate the possibilities of web analytics tools and their influence on marketing decisions. The application part shows the differences between web analytics tools using the analysis of specific website and evaluates the suitability of their usage with emphasis on correct interpretation of data and their influence on decisions about the website improvements.
Keywords: marketing; website analysis; web analytics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2010
Date of submission: 5. 6. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24604/podrobnosti

Files for download

    Last update: