Activities of international communication agency in the Czech Republic and in the world

Thesis title: Aktivity mezinárodní komunikační agentury v ČR a ve světě
Author: Baranyk, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Chovancová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje popisu fungování mezinárodní komunikační agentury, konkrétně agentury Euro RSCG. Jejím cílem je nalézt rozdíly mezi procesem tvorby lokální a regionální komunikační kampaně. Tato snaha je konkretizována charakteristikou a porovnáním kampaní Čoko Tatranky Puk a Jack Daniel's Experience. Většina poznatků pochází od spolupracovníků této přední světové komunikační agentury. Celá práce je rozdělena do tří hlavní částí: teoretickému vymezení, popisu procesu tvorby kampaně a porovnání výše zmíněných kampaní. Závěrem je prohlášení, že proces tvorby jednotlivých kampaní se zásadně neliší i přes to, že každá má svá vyhraněná specifika, které je za předpokladu úspěšného projektu nutno respektovat.
Keywords: proces; komunikační agentura; Marketingová komunikace; Euro RSCG; komunikační kampaň
Thesis title: Activities of international communication agency in the Czech Republic and in the world
Author: Baranyk, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Chovancová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis describes how international communication agency works, in particular Euro RSCG agency. The aim of this work is to find differences between process of creating local and regional communication campaign. This effort is depicted by characterization and comparison of Čoko Tatranky Puk and Jack Daniel's Experience campaigns. Most of the knowledge comes from co-workers of this notable communication agency. Whole thesis is divided in three parts: Theoretical background, Description of the process of campaign creation and comparison of above mentioned campaigns. The conclusion states that process of creation of particular campaigns does not differ fundamentally despite the fact each of them has significant features that need to be obeyed in order to have successful project done.
Keywords: process; communication campaign; Euro RSCG; communication agency; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2010
Date of submission: 16. 5. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24416/podrobnosti

Files for download

    Last update: