Product placement and its use in a chosen film

Thesis title: Product placement a jeho uplatnění ve vybraném filmu
Author: Navrátilová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce definuje pojem product placement. Pojednává o jeho formách, historii a jeho právní úpravě v České republice i v USA. Hlavním cílem je prostřednictvím dotazníku analyzovat použití product placementu ve filmu Sex ve městě 2, konkrétně názory diváků na tuto netradiční formu reklamy.
Keywords: Dotazník; marketingové komunikace; Product placement
Thesis title: Product placement and its use in a chosen film
Author: Navrátilová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis discusses product placement. It deals with its forms, its history and its legal regulations in the Czech Republic as well as in the U.S.A. The main goal is to analyse the use of product placement in the film Sex and the city 2 using a questionnaire , which focuses on what people think about this kind of advertising
Keywords: Product placement; Marketing Communications; Questionnaire

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 15. 2. 2011
Date of defense: 17. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27743/podrobnosti

Files for download

    Last update: