Brand positioning World Class Czech Republic

Thesis title: Positioning značky World Class Czech Republic
Author: Rakoušová, Sandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své diplomové práci "Positioning značky World Class Czech Republic" jsem se zabývala analýzou pozice této značky na trhu pražských fitness center. Z výsledků této analýzy jsem v závěru práce stanovila doporučení k vylepšení marketingové komunikace společnosti World Class. V teoretické části práce jsem charakterizovala pojem marketing, shrnula jsem jeho historii, popsala jednotlivé prvky marketingového mixu a SWOT analýzu. V další kapitole jsem se věnovala segmentaci trhu, targetingu a positioningu. Na závěr teoretické části jsem definovala značku, její historii, prvky a druhy, zmínila jsem i hodnotu značky. V praktické části jsem zhodnotila obor fitness a následně již konkrétně trh fitness center v Hl. m. Praze. V další kapitole jsem představila značku World Class Czech Republic včetně její historie, filozofie, zastoupení v Praze i ve světě a nabídkou služeb. Dále jsem čerpala z výsledků vlastního terénního šetření formou dotazování. Vypracovala jsem SWOT analýzu a konkurenční analýzu. Na základě získaných odpovědí jsem vyhodnotila cílovou skupinu pro značku World Class. Následně jsme zanalyzovala současnou marketingovou komunikaci společnosti a navrhla jsem vhodné změny, které by zvýšily její efektivnost. V závěru své práce jsem uvedla hlavní doporučení pro komunikaci značky.
Keywords: Konkurenční analýza; SWOT analýza; Marketingová komunikace; Značka a prvky značky; Positioning značky
Thesis title: Brand positioning World Class Czech Republic
Author: Rakoušová, Sandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
My diploma thesis called "Brand positioning World Class Czech Republic" is focused on the analysis of the position of the brand on the Prague market of fitness centers. As the result of this analysis, I conclude my work by the recommendations to improve marketing communication of World Class company. In the theoretical part, I defined the concept of marketing, I have summarized his history, describing the various elements of the marketing mix and SWOT analysis. The next chapter is devoted to market segmentation, targeting and positioning. To conclude the theoretical part, I define the brand, its history, elements and types, I also mentioned the brand value. In the practical part, I assess the fitness field and also market of fitness centers in Prague. In the next chapter, I presented the brand of World Class Czech Republic, including its history, philosophy, representation in Prague and in the world as well and offer of services. Next, I drew on the results of my own research survey. I described a SWOT analysis and competitive analysis. Based on the responses I have analyzed the target group for the World Class brand. Subsequently, I analyzed the current marketing communication of the company, and I propose appropriate amendments that would increase its effectiveness. In the epilogue, I noted the main recommendations for brand communication.
Keywords: Competition analysis; Marketing communication; SWOT analysis; Brand and brand elements; Brand positioning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 17. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26958/podrobnosti

Files for download

    Last update: