Strategic brand management of Kofola

Thesis title: Strategické řízení značky Kofola
Author: Navrátilová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Geschmay, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Kofola je ukázkovým příkladem úspěšného oživení značky a jejího dalšího rozvoje. Viditelně prokazuje skutečnost, že historie a znalost jsou pouze jedním z mnoha faktorů, které se mohou spolupodílet na vybudování silné značky. Důležité je především to, jak bude značka uchopena a celkově jak efektivně a strategicky bude řízena. Tato práce se zabývá analýzou strategického řízení značky Kofola. Jejím záměrem je odhalit hlavní klíče k úspěchu, které za výsledky značky i celé společnosti stojí. Zároveň odkrývá také nedostatky či nevyužité příležitosti a formuluje z nich vyplývající doporučení. Část práce je věnovaná vlastnímu marketingovému výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření. Ten se soustředí hlavně na vnímání image značky a způsobu její prezentace v poslední letní kampani a zkoumá z ní vyplývající vnímání jednotlivých hodnot a asociace spotřebitelů. Na základě výsledků výzkumu je zkoumána hypotéza, že lidé vnímají "retro image" Kofoly v této formě pozitivně a tento způsob komunikace je pro Kofolu tou správnou cestou i do budoucna.
Keywords: marketingová strategie; Strategické řízení značky; komerční komunikace
Thesis title: Strategic brand management of Kofola
Author: Navrátilová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Geschmay, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Kofola shows a perfect example of a successful brand revival and its further development. It prooves, that brand's history and knowledge are just one of many factors contributing to bilding a strong brand. The most important is the whole process of effective and strategic brand management. This diploma thesis analyzes the strategic brand management of Kofola. Its goal is to reveal the main keys to success standing behind both the brand's and the company's results. At the same time, several imperfections and unused opportunities are uncovered and on their basis recommendations for improvement are made. Part of the thesis deals with an own marketing research, based on a questionnaire method. The questionnaire focuses mainly on perception of Kofola's image and the way of presenting it in the last summer campaign. Based on the questionnaire results there is a hypothesis examined that people perceive Kofola's "retro" image positively and that this way of communication is the right way also for the future.
Keywords: brand management; brand building; commercial communication; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 17. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26843/podrobnosti

Files for download

    Last update: