Real Estate Marketing

Thesis title: Marketing na trhu nemovitostí
Author: Mayerová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se v první části zabývá vývojem trhu nemovitostí v České republice a podrobně popisuje období krize a s ním související změny na tomto trhu. V druhé části popisuje marketing na trhu nemovitostí a uvádí nejčastější marketingové nástroje rozdělené podle kategorií komunikačního mixu. V používání těchto nástrojů došlo na základě krize k patrným změnám, které jsou zde popsány, a dokládají je také příklady úspěšných a neúspěšných developerských projektů.
Keywords: Trh nemovitostí; Krize; Marketing; Nemovitosti
Thesis title: Real Estate Marketing
Author: Mayerová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of the thesis contains the history of the real estate market in the Czech Republic and describes in detail the crisis period with all changes it has brought to the market. The second part describes real estate marketing and indicates most frequent marketing instruments of the communication mix. The thesis shows how these instruments modified during the crisis, which is also proved on the examples of new successful and unsuccessful administrative and residential projects.
Keywords: Real Estates; Real Estate Market; Crisis; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2010
Date of submission: 1. 1. 2011
Date of defense: 14. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28422/podrobnosti

Files for download

    Last update: