Possibilities of orientation of direct sale on chosen market environment

Thesis title: Možnosti orientace přímého prodeje ve vybraném tržním prostředí
Author: Hapáková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Dvořák , Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
V mojí bakalářské práci se věnuji přímému prodeji jako jedné z distribučních cest a navrhuji zlepšení výběru a trénování nových prodejců v americké společnosti Southwestern. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde podle dostupné literatury popisuji definici přímého prodeje, jeho začlenění v marketingovém mixu a jako součást multilevel marketingu. Dále zde v obecné rovině popisuji průběh náboru a výběrového procesu prodejců a komunikaci s různými typy osobností. Teoretickou část uzavírá detailní popis cyklu prodeje. Praktická část je věnována společnosti Southwestern, která využívá přímý prodej k distribuci vzdělávacích produktů. Představím historii společnosti, její organizační strukturu, produktové portfolio a její letní program pro studenty vysokých škol. Těžištěm pro mne jsou řízené rozhovory s prodejci společnosti. Závěr mojí práce obsahuje doporučení pro zlepšení výběru a tréninku nových prodejců společnosti Southwestern.
Keywords: trénování; výběrový proces; manažer studentů; přímý prodej; prodejce
Thesis title: Possibilities of orientation of direct sale on chosen market environment
Author: Hapáková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Dvořák , Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
In my bachelor thesis I describe direct sales as one of the distribution channels and I am suggesting how to improve the selection process and training of new independent contractors in the Southwestern company. The thesis is divided into theoretical part, where you can find the definition of the direct sales as a part of marketing mix and also as its utilization in multilevel marketing. There is also part on selection process of the dealers, communication with different types of personalities, as well as the detailed cycle of selling. Analytical part is about the Southwestern company, which uses direct sale for distribution of educational products. I will introduce its history, organizational structure, product portfolio and its summer internship for college students. The main part is the interviews with dealers. In the conclusion, there are recommendations for more effective selection process and training.
Keywords: student manager; training; selection process; dealer; direct sale

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28044/podrobnosti

Files for download

    Last update: