Marketing and Data Protection

Thesis title: Marketing a problematika ochrany osobních údajů
Author: Kolandová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je uvést, charakterizovat a zhodnotit postupy a etapy při vytváření legislativy v oblasti ochrany osobních údajů na poli mezinárodní spolupráce a přiblížení problematiky ochrany osobních údajů v marketingu. Tato bakalářská práce je rozdělena do pěti tematických rovin. První rovinou je nastínění vývoje mezinárodní spolupráce po vstupu ČR do Evropské unie a analýza postupů při předávání osobních údajů mezi jednotlivými zeměmi. Druhá rovina popisuje průběh Konference evropských komisařů ochrany dat a soukromí. Třetí rovina popisuje problematiku ochrany osobních údajů v oblasti Marketingu. Čtvrtá rovina představuje následky zneužití osobních údajů a přehled sankcí, které s sebou nese porušení a nedodržování daných pravidel či případné zneužití osobních údajů. Pátá rovina představuje poznatky z praxe. V závěru této práce shrnuji současné problémy a nedostatky v rámci mezinárodní spolupráce Úřadu pro ochranu osobních údajů a přínos mezinárodní spolupráce mezi jednotlivými zeměmi.
Keywords: Legislativa; Nový segment trhu ; Osobní údaj; Ochrana údajů; Mezinárodní spolupráce
Thesis title: Marketing and Data Protection
Author: Kolandová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Bachelorś Thesis is to introduce, describe and evaluate processes and stages in the development of legislation. This Bachelor Thesis focuses on the personal data protection in five thematic parts. First part is foreign relations, Participation of the Office in International cooperation and transfer of Personal Data Abroad. In the second part this Thesis describes Resolutions of the Spring Conference 2010 of the European Data Protection. The third part describes Data Protection in the relation to marketing. The fourth part represents the consequences of misuse of personal data and review of sanctions. The Fifth part represents practical knowledges. At the conclusion of this Bachelorś thesis is summary of the current problems and shortcomings of the International cooperation and benefits from International cooperation between countries.
Keywords: Data Protection; Personal Data; New market segment; International cooperation; Legislation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27315/podrobnosti

Files for download

    Last update: