Viral marketing

Thesis title: Virální marketing
Author: Tesařová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Endtová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o efektivním propagačním nástroji zvaný virální marketing. Hlavním přínosem práce je vymezení pojmu a pramenů vzniku virálního marketingu, provedení analýzy procesů virálního marketingu, definování postupů a pravidel pro vytvoření virální kampaně, a aspekty nutné pro její úspěšné virální šíření. Také je pojednáváno o charakteristikách sociálních médií a jejich dělení podle zaměření a marketingové taktiky. Práce se týká sociální sítě Facebook, vymezení jeho pojmu, počátky vzniku a statistiky uživatelů. Je pojednáváno o použití Facebooku pro marketingové účely s vypozorovanými a praktickými příklady. Hlavním cílem práce je analýza vytvořeného projektu na sociální síti Facebook a potvrzení nebo vyvrácení hypotézy o virálním šíření daného projektu. Závěrem práce jsou analyzovány případné nedostatky virální kampaně a zhodnocené informací z provedené analýzy dat.
Keywords: word of mouth; Facebook; sociální média; VitalViral; Virální marketing
Thesis title: Viral marketing
Author: Tesařová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Endtová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's Thesis deals with effective promotional tools called viral marketing. The main contribution of the thesis is the definition and history of viral marketing, making analysis of process of viral marketing, progresses definition and rules for creating a viral campaign. And also aspects are necessary for a successful viral spread. There are analysis of the characteristics of social media which are dividing according to the orientation and marketing tactics. Thesis is especially about social networking called Facebook, about definition of the term, the history and statistics of users. Thesis includes the use of Facebook for marketing purposes with practical examples. The main goal of this Thesis is analysis of the project created on Facebook, and confirm or refute hypotheses about the viral spread of the project. Finally there are any shortcomings analyzed viral campaigns and evaluated information from the analysis of data.
Keywords: Facebook; social media; VitalViral; word of mouth; Viral marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 3. 2010
Date of submission: 16. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25638/podrobnosti

Files for download

    Last update: