Marketing in cinematography

Thesis title: Marketing v kinematografii
Author: Kurilova, Yulia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je poskytnout čtenáři informace o průběhu marketingových činností na různých etapách výroby a prodeje audiovizuální produkce. V prakticé části se záměřuju převažně na současný stav filmových trhu Evropy a zároveň vysvětluju podstatu fungování dotačních programů záměřených na podporu filmového průmyslu v Evropě.
Keywords: podpora Evropské audiovize; audiovizuální produkce; film; marketing
Thesis title: Marketing in cinematography
Author: Kurilova, Yulia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
the aim of the work is to give reader an information about implementation of the marketing instruments during the process of making and selling audiovisual products. Also my aim is to hold a research about how European Union is helping its domestic cinematography to become more competitive comparing with film production of USA
Keywords: film; cinematography; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2009
Date of submission: 10. 5. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23010/podrobnosti

Files for download

    Last update: