Body image and its impact on consumer health

Thesis title: Body Image a jeho dopad na zdraví spotřebitelů
Author: Paničová, Maja
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je přiblížit problematiku body image. Tato práce analyzuje otázku zobrazování mužských a ženských těl v médiích a také, jak moc jsou spotřebitelé ovlivňováni "kultem štíhlého těla", pod jehož tíhou drží v mnoha případech pro zdraví nebezpečné diety a čím dál častěji podstupují plastické operace. Cílem praktické části je zjistit prostřednictvím dotazníku, jak spotřebitelé vnímají svůj body image -- jak jsou spokojeni se svým tělem a jaký je jejich názor na plastické operace. Druhá část představí názory na body image, plastické operace a jiné zákroky, které byly získány pomocí rozhovorů s odborníky.
Keywords: Ideál krásy; Média; Body image; Zdraví
Thesis title: Body image and its impact on consumer health
Author: Paničová, Maja
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of Bachelor's thesis is to introduce the issue of body image. This thesis will focus on the problem of displaying male and female bodies in the media and how much are consumers influenced by the "cult of thinness". As a result of this cult, many people are on a diet. In recent years, they are also increasingly undergoing cosmetic surgery. The aim of the practical part will be find out how consumers feel about their physical appearance - how they are satisfied with their body and what is their opinion on plastic surgery. The second part will present views on body image issues, which were obtained through interviews with experts.
Keywords: Body image; Health; Media; The beauty ideal

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2009
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22996/podrobnosti

Files for download

    Last update: