Political Marketing in the USA and New Information Technologies

Thesis title: Politický marketing v USA a nové informační technologie
Author: Marková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o politickém marketingu a jeho vývoji ve Spojených státech amerických. Analýza je zaměřena na jednu ze styčných ploch politického marketingu, kterou jsou informační technologie. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem lze co nejlépe využít nových informačních technologií pro volební kampaň. Analýza byla prováděna na základě informací o již proběhlých kampaních v USA, u kterých se zaměřuje na výsledný efekt využití informačních technologií. Výsledky dokazují, že úspěch politického marketingu tkví v efektivním způsobu propagace s využitím jednotlivých médií. Každé médium přitom nabízí jiné nástroje a ovlivňuje jiná spektra elektorátu
Keywords: nové informační technologie; politický marketing; elektorát
Thesis title: Political Marketing in the USA and New Information Technologies
Author: Marková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals about political marketing and its development in the United States of America. My analysis focuses mostly on a part of the political marketing which makes use of 'new information technologies' in political campaigns. The main aim of this thesis is to find out a way how to use information technologies successfully in political campaigns. The analysis offers an information from the campaigns that have been made recently. The results of the research show us that the success in the political marketing can be definitely achieved by the appropriate way of promotion in mass media. Each mass media offers different marketing tools and influences different parts of the electorate.
Keywords: political marketing; social networks; campaigns

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2009
Date of submission: 20. 11. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22421/podrobnosti

Files for download

    Last update: