Is code of conduct the way for ethical behaviour?

Thesis title: Je etický kodex cestou k etickému chovaniu?
Author: Mintál, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Úlohou diplomovej práce je zistiť funkciu etického kódexu v nadnárodných spoločnostiach, jeho reálny prínos pri riešení rôznych situácii a mieru implementácie do zložitých dodávateľských reťazcov. Prostredníctvom porovnania etických kódexov dvoch nadnárodných korporácii je poukázané na mieru zapojenia a efektivity štandardov etického kódexu do podnikateľskej praxe. Teoretická časť slúži ako úvod potrebný k vytvoreniu prehľadu o danej problematike. Hlavnou témou je etický kódex, jeho obsah, druhy a celkový význam pre podnikanie. Do teórie je zahrnutá aj podnikateľská etika a potreba implementácie jej princípov do podnikateľských praktík nadnárodných spoločností. Praktická časť využíva poznatky dosiahnuté v mojej bakalárskej práci o vplyve globalizácie na nadnárodnú spoločnosť Nike, Inc, ktoré sú rozšírené o súčasný prístup a doterajší vývoj spoločnosti. Výber európskej spoločnosti IKEA má prínos pre porovnanie a zhodnotenie etických kódexov dvoch rozdielnych spoločností v mnohých aspektoch. Snahou je na základe zozbieraných informácii a porovnaním prístupu dvoch nadnárodných spoločností zhodnotiť význam a efektívnosť etického kódexu v podnikateľskej praxi.
Keywords: rozvojové krajiny; Nike, Inc; dodávatelia; etika; IKEA; dodávatelia; etický kódex; nadnárodná spoločnosť; etické rozhodovanie; podnikateľská etika
Thesis title: Je etický kodex cestou k etickému chování?
Author: Mintál, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit funkci etického kodexu v nadnárodních společnostech, jeho reální přínos při řešení různých situací a míru implementace do složitých dodavatelských řetězců. Prostřednictvím porovnání etických kodexů dvou nadnárodních firem je poukázáno na míru zapojení a efektivity standardů etického kodexu do podnikatelské praxe. Hlavním tématem je etický kodex, jeho obsah, druhy a celkový význam pro podnikání. Do teorie je zahrnuta aj podnikatelská etika a potřeba implementace jej principů do podnikatelských praktik nadnárodních společností. Praktická část užívá poznatků z bakalářské práce o vlivu globalizace na nadnárodní společnost Nike, Inc, které jsou rozšířeny o současný přístup a jej dosavadní vývoj. Výběr evropské společnosti IKEA má přínos pře porovnání a zhodnocení etických kodexů dvou rozdílných společností v mnohých aspektech. Snahou je na základě disponibilních informací a porovnáním přístupu dvou nadnárodních korporací zhodnotit význam a efektivnost etického kodexu v podnikatelské praxi.
Keywords: IKEA; Nike, Inc; dodavatelé; nadnárodní společnost; strategie; implementace; standardy etického kodexu; etika; etický kodex; rozvojové země; etické rozhodování; podnikatelská etika
Thesis title: Is code of conduct the way for ethical behaviour?
Author: Mintál, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Sirůček, Pavel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main task of my master's thesis is to identify the function of the code of conduct in multinational corporations, it's real gain in the proces of solving various situations and the measure of it's implementation into the supply chain. Through the comparison of two codes of conduct of multinational corporations is shown the measure of involvement and efficiency of standards stated in these codes applicable in real business environment. Theoretical part is an introduction needed to gain an overall knowledge about this theme. Main part is dedicated to code of conduct, it's content, categories and meaning in business. Also the business ethics is involved and the demand for implementation it's principals into business practices of multinational corporations. Practical part uses the knowledge gained from my bachelor's thesis about influence of globalisation on multinational corporation Nike, Inc, which are extended by up-to-date information. The choice of european corporation IKEA has the contribution to comparison and evaluation of codes of conduct of two different companies in wide range of aspects. The main effort is according to the collected information and their further analysis to evaluate the purpose and efficiency of code of conduct in everyday use of companies.
Keywords: multinational corporation; IKEA; Nike, Inc; developing countries; supplier; strategy; fundamentals of code of conduct; business ethics; ethics; code of conduct; implementation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Microeconomics

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 13. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27051/podrobnosti

Files for download

    Last update: