Position of Skoda Auto company on the Indian market

Thesis title: Pozice firmy Škoda Auto na indickém trhu
Author: Knížková, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Fišera, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce popisuje postavení firmy Škoda Auto na indickém trhu. K závěrům této práce byla použita SWOT analýza a srovnání prodejů vozidel s konkurenčními modely. Pozornost je věnována také automobilovému průmyslu v Indii. Součástí práce je i popis základních faktů o Indii, kulturních rozdílů a srovnání Indie s Českou republikou dle dimenzí definovaných nizozemským sociologem Geertem Hofstede.
Keywords: automobilový průmysl; SWOT analýza; kultura; Škoda Auto; Indie
Thesis title: Position of Skoda Auto company on the Indian market
Author: Knížková, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Fišera, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's paper describes the position of Skoda Auto company on the Indian market. SWOT analysis and car sales comparison were used for the conclusions of this work. I also paid attention to India's automobile industry. Basic facts about India are also a part of this work as well as cultural differences and comparison of India and the Czech Republic according to dimensions defined by the Dutch sociologist Geert Hofstede.
Keywords: India; automotive industry; SWOT analysis; Skoda Auto; culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 11. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27517/podrobnosti

Files for download

    Last update: