Commercial and cultural differences of Kenya

Thesis title: Obchodní a kulturní zvláštnosti Keni
Author: Dejmková, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřená na obchodní a kulturní zvláštnosti Keni. Keňa je stát ve východní Africe, který se nachází na pobřeží Indického oceánu. Oficiální název státu je Keňská republika. Keňa dostala název podle vyhaslé sopky Kere Nyaga, což v jazyce Kikujů znamená Hora zázraků. Keňa je státem, který se poměrně liší od České republiky v oblasti obchodu a kultury. Tato práce tedy poskytuje čtenáři zakládní charakteristiku Keni. Jelikož je Keňa mnohonárodnostním státem, věnuje se tato práce také kulturním specifikům této země. Jedním z cílů mé práce je blíže rozebrat obchodní prostředí v Keni, a proto se v práci zabývám zvláštnostmi keňského obchodního prostředí. Keňa je zemí, která má potenciál, a tudíž je pro české firmy výhodné do této země investovat. Z tohoto důvodu je čtvrtá kapitola mé práce zaměřena na příležitosti a hrozby pro české firmy.
Keywords: příležitosti a hrozby; obchodní prostředí; Keňa; kulturní specifika
Thesis title: Commercial and cultural differences of Kenya
Author: Dejmková, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on commercial and cultural differences of Kenya. Kenya is a country in East Africa, located on the sea coast of the Indian Ocean. The official name of the state is Republic of Kenya. Kenya was named after an extinct volcano Kere Nyaga, which means Mountain of wonders in Kikuyu language. Kenya is the state that is quite different from the Czech Republic in the business and culture. This thesis provides the readers the basic characteristics of Kenya. Since Kenya is a multi-ethnic state, this thesis deals with the cultural specificities of the country. One of the goals of my thesis is closer to analyse trade environment in Kenya, and therefore I deal with the specificities of the Kenyan business environment. Kenya is a country that has the potential, and it is advantageous for Czech companies to invest in this country. Because of this reason is the fourth chapter of my thesis focuses on the opportunities and threats for czech companies.
Keywords: opportunities and threats; business enviroment; cultural specifities; Kenya

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2009
Date of submission: 20. 5. 2010
Date of defense: 11. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22330/podrobnosti

Files for download

    Last update: