Marketing Camaign of Specific Product

Thesis title: Marketingová kampaň specifického produktu
Author: Vokounová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem práce je čtenářství u dětí a mládeže jakožto specifický produkt, na který text nahlíží z marketingového hlediska. Vedle rozboru situace knižního průmyslu v České republice z pohledu nabídky i poptávky je identifikován problém čtenářství u dětí a nastíněna důležitost četby pro rozvoj lidských dovedností, z čehož vyplývá potřeba aplikace nástrojů marketingové kampaně na osvětu čtenářství. Příkladem podpory čtení knih je kampaň Rosteme s knihou, jejíž současný stav práce analyzuje a rozpoznává některé nedostatky. Následně je vyvinuta snaha navrhnout pro kampaň doporučení, jak pro její obsahovou náplň, tak i pro propagační část na základě vhodné kombinace marketingového mixu s důrazem na mix komunikační.
Keywords: kampaň Rosteme s knihou; marketingový mix; marketingová kampaň; čtenářství; knižní průmysl
Thesis title: Marketing Camaign of Specific Product
Author: Vokounová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is children's and youth's readership considered as a specific product which the text shows from the marketing point of view. Analysing the situation of book industry in the Czech Republic concerning both supply and demand the problem of readership is identified and the importance of reading for development of human skills is described. This leads to the need to apply marketing tools on promotion of readership. The campaign Growing with the Book is an example of support of reading books. The thesis analyses its contemporary activities and recognizes some insufficiencies. Furthermore it tries to propose some recommendations for the content of campaign as well as for its promotional part using the convenient combination of marketing mix with emphasis on communication mix.
Keywords: marketing mix; marketing campaign; Book industry; campaign Growing with the Book; readership

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2010
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 18. 11. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25557/podrobnosti

Files for download

    Last update: