The Loyalty management concept as a key strategy of productivity and success applied in SKODA AUTO, a. s

Thesis title: Koncept řízení loajality jako klíčová strategie řízení výkonnosti a úspěšnosti Škoda Auto, a. s
Author: Paleta, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hnilica, Jiří
Opponents: Pekař, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně zákaznické spokojenosti. Není jednoduché kvalitně poslouchat hlas zákazníka. O to více je náročnější dosáhnout takové míry loajality, aby se zákazník stal i advokátem podniku. Je velmi obtížné loajalitu řídit. Je velmi obtížné motivovat zaměstnance k vzájemně efektivní spolupráci a komunikaci. Tato práce je inovativním experimentem, kde se autor pokusil vytvořit aplikovatelný koncept řízení podnikové loajality s ohledem na analýzu hlasu zákazníka a na finační výkonnost podniku. Další autorovou snahou bylo vytvořit nový pohled na učící se organizaci, a to pomocí vytvořené matice kombinace řízení loajality. Práce je systematicky podložena přiloženými podnikovými příklady, výzkumy a best practices, a je tedy metodicky aplikovatelným procesem pro řízení loajality uplatněným na příkladu výrobního podniku ŠKODA AUTO, a. s.
Keywords: loajalita zákazníků; zaměstnanecká loajalita; řízení loajality; Spokojenost zákazníků; aplikovaná analýza VOC/CTQ; strategické řízení podniku
Thesis title: The Loyalty management concept as a key strategy of productivity and success applied in SKODA AUTO, a. s
Author: Paleta, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hnilica, Jiří
Opponents: Pekař, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
It is not really easy to achieve high level in customer satisfaction regularly. It is not easy to well listen to the consumer's voice. But it is more difficult to achieve a degree of loyalty to the customer become a company promoter. It is very difficult to manage the loyalty. It is very difficult to motivate employees for mutual and effective cooperation and communication. This thesis is an innovative experiment, in which the author tried to create an applicable concept of corporate loyalty management with regard to the analysis of the customer's voice and financial performance of the company. The next author's aim was a creating new perspective on learning organization with created matrix of loyalty management combination. The work is systematically supported by business examples, research and best practices, and it is methodically applicable process for loyalty management applied the example of the car manufacturing corporation SKODA AUTO, Inc.
Keywords: applied analysis of VOC/CTQ; Customer satisfaction; strategic management; employee loyalty; board loyalty management; customer loyalty

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 2. 12. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27261/podrobnosti

Files for download

    Last update: