Marketing manager evaluation

Thesis title: hodnocení marketingových manažerů
Author: Burenkova, Ksenia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Valenčík, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá možnostmi hodnocení manažerů s důrazem na aktuální a budoucí podmínky fungování podniků a jejich řídících pracovníků. Středem pozornosti je marketingový manažer a jeho útvar. Velká pozornost je věnována dopadu světové ekonomické krize na organizace a management a úloze marketingových aktivit v boji s krizí. Hodnocení marketingových manažerů ze strany zaměstnavatelů přibližuje analýza pracovních nabídek pozice Marketingový manažer na internetu. Poskytuje přehled o požadavcích na uchazeče o tuto pozici a také podmínkách, které jsou nabízeny ze strany podniků. Závěrem jsou formulována základní doporučení, kterými by se měl řídit každý, kdo se chce v budoucnosti stát dobrým marketingovým manažerem.
Keywords: Nabídky práce; Krizové řízení; Manažerská ocenění; Manažerské žebříčky; Dopad krize ; Benefity; Psychodiagnostické testy; Behaviorální interview; 360 stupňová zpětná vazba
Thesis title: Marketing manager evaluation
Author: Burenkova, Ksenia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Valenčík, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
This work aims to investigate the possibilities of evaluation of managers with an emphasis on current and future conditions of business units and management. The focus is the marketing manager and his department. Significant attention is paid to the impact of the global economic crisis on the organization and management and the role of marketing activities when dealing with the crisis. Analysis of job offers for marketing manager on the Internet gives an opportunity to understand evaluation of marketing managers by employers. Provides an overview of the requirements for applicants for this position and conditions, which are offered by companies. Finally, the basic recommendations are formulated, which should guide anyone who wants to become a good marketing manager in future.
Keywords: Benefits; Job offers; Crisis management; Managerial awards; Ratings of managers; Impact of crisis; Psychodiagnostic tests; Behavioral interview; 360 degree feedback

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2008
Date of submission: 1. 10. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15066/podrobnosti

Files for download

    Last update: