Interactive media in the Czech Republic

Thesis title: Interaktivní média v ČR
Author: Peterka, František
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Raška, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena do třech částí. V úvodu je definovaná interaktivní reklama a jsou popsány jednotlivé typy internetové a mobilní reklamy. Druhá část je zaměřena na na zajímavé internetové a mobilní projekty v České republice nabízející klientům nové možnosti komunikace protřednictvím internetu a mobilního telefonu. Poslední část je věnována projektu společnosti Golf Europe a počáteční reklamní kampani prostřednictvím interaktivních médií.
Keywords: platba za akci; platba za klik; platba za zobrazení; mobilní reklama; internetová reklama
Thesis title: Interactive media in the Czech Republic
Author: Peterka, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Raška, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper is divided into 3 parts. First part defines the interactive media and describes particular types of internet and mobile media. The second part is focused on interesting projects in the Czech Republic, which offer new possibilities of internet and mobile advertising. The last part describes the project www.golfeurope.cz and its starting campaign with using the interactive media.
Keywords: pay per action; pay per click; pay per impressions; mobile advertising; internet advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2009
Date of submission: 30. 8. 2009
Date of defense: 7. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19152/podrobnosti

Files for download

    Last update: