The relaunch of the brand Frisco focused on its communication strategy

Thesis title: Relaunch značky Frisco s důrazem na komunikační strategii
Author: Uhrová, Milena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá relaunchem značky perlivého alkoholického nápoje Frisco realizovaného na přelomu let 2008 a 2009. Nejvýznamnější změna spočívala především ve vymezení zcela nové cílové skupiny. Hlavním cílem práce je analýza značky Frisco z pohledu této redefinované cílové skupiny -- povědomí o značce v cílové skupině a image značky. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu značka, vymezením významu značky v rámci marketingu, a také procesem strategického řízení značky. Praktická část obsahuje představení společnosti Plzeňský Prazdroj a jejího produktového portfolia, a také charakteristiku relaunche značky Frisco. Analýza českého trhu alkoholu a spotřebních trendů odhaluje příležitosti a případné hrozby pro další rozvoj značky. Stěžejní částí diplomové práce je vlastní spotřebitelský průzkum, který jsme uskutečnila za účelem ověření efektivity komunikační strategie z hlediska budování povědomí v cílové skupině a image značky perlivého alkoholického nápoje Frisco. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro další rozvoj značky s ohledem na výsledky provedených analýz.
Keywords: relaunch produktu; komunikační strategie; strategické řízení značky; značka
Thesis title: The relaunch of the brand Frisco focused on its communication strategy
Author: Uhrová, Milena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The graduation theses deals with the relaunch of the sparkling alcoholic drink Frisco realised between 2008 and 2009. The most important change within the mentioned relaunch consisted in a redefinition of the brand's target group. The main task of the graduation theses was to analyze the brand according to its new target group -- brand awareness within the redefined target group and the image of the brand Frisco. Theoretical part defines the following terms: brand, importance of a brand within marketing and brand management. Practical part introduces the brewery company Plzeňský Prazdroj and its product portfolio. It also characterises the process of the brand's relaunch. The analysis of the Czech alcohol market and consumptions trends discovers opportunities and possible threats for the further development of the brand Frisco. The crucial part of the thesis is based on consumers' research which was realised with the aim of a communication's efficiency evaluation -- especially the evaluation of the brand awareness and the image of the brand Frisco. The final part includes recommendations for the further brand's development based on the previous realized analysis.
Keywords: relaunch of a product; communication strategy; brand management; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 5. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20780/podrobnosti

Files for download

    Last update: