Sponsoring as a part of a marketing communication

Thesis title: Sponzoring jako součást marketingové komunikace
Author: Havlíková, Irena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Má diplomová práce je nazvaná "Sponzoring jako součást marketingové komunikace". Jak je již z názvu patrné, hlavním tématem celé práce je poměrně "mladý" nástroj marketingové komunikace -- sponzoring. V teoretické části diplomové práce se nejprve věnuji marketingové komunikaci a marketingovému mixu, následně se v jedné kapitole lehce zmiňuji o značce a její identitě. Pak se zaměřuji přímo na sponzoring a vysvětlení pojmu CSR -- společenská odpovědnost firem. Praktickou část práce je zaměřena na společnost Škoda Auto. Jedná se o firmu s více jak stoletou tradicí, je i největším tuzemským zaměstnavatelem a zároveň patří se společností ČEZ k největším sponzorům v České Republice. Součástí práce je dotazníkové šetření zaměřené na to, jak veřejnost vnímá společnost Škoda Auto
Keywords: Škoda Auto; CSR - společenská odpovědnost firem; Sponzoring; Marketingová komunikace
Thesis title: Sponsoring as a part of a marketing communication
Author: Havlíková, Irena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
My diploma thesis is named Sponsoring as a part of a marketing communication. How it is perceptible already from the title, the main theme of the whole work is relatively young tool of marketing communication - sponsoring. In theoretical part of my diploma work I firstly attend to the marketing communication and marketing mix , consequently in one chapter I lightly mention mark plus its identity. Then I concentrate directly on the sponsoring plus the explication of CSR -- Corporate Social Responsibility. Practical volume of my work is bent on the company Skoda Auto. Skoda Auto is a firm with more than centenary tradition. Skoda Auto is the biggest inland employer and together with the company CEZ belongs to the group of biggest sponsors in Czech Republic. Part of my diploma thesis is a questionnaire aimed for the fact - how the public perceives the company Skoda Auto.
Keywords: Skoda Auto; CSR - Corporate Social Responsibility; sponsoring; marketing comunication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 5. 2009
Date of submission: 30. 8. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20811/podrobnosti

Files for download

    Last update: