Buyer´s decision process in the printer market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren
Author: Čuřínová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Král, Ludvík
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren pro domácnost. Stěžejním momentem první, teoretické části, je popis jednotlivých fází celého procesu. Práce se zaměřuje i na různé pohledy na kupní rozhodovací proces, deskripci faktorů, které mají na průběh rozhodování vliv a také na různé typy procesů. V praktické části jsou nejprve charakterizovány tiskárny, tiskové technologie a celý trh tiskáren v České republice. Největší pozornost je věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu na trhu tiskáren, potažmo multifunkčních zařízení pro domácnost. Ten je založen na dotazníkovém šetření. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků včetně marketingových doporučení.
Keywords: multifunkční zařízení; tiskárna; analýza 1. a 2. stupně; kupní rozhodovací proces; spotřební chování
Thesis title: Buyer´s decision process in the printer market
Author: Čuřínová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Král, Ludvík
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to analyze the buyer's decision process in the printer market for household. The most important of the theoretical part is the description of the whole process. The thesis is also focused on the different views on the buyer's decision process, description of factors, which influence the decision flow and on different types of the process. In the analytic part is the main attention sticked at the research of buyer's decision process in the printer (multifunction) market for households. It is based on questionnaire survey. Summing up and marketing recommendations are mentioned at the end of the thesis.
Keywords: consumer behavior; buyer´s decision process; multifunction; printer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 5. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21148/podrobnosti

Files for download

    Last update: