Meeting industry marketing analysis of the selected regions in the Czech Republic

Thesis title: Analýza marketingových aktivit vybraných regionů ČR v segmentu kongresového cestovního ruchu
Author: Luhanová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Libová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit marketingové aktivity regionů Praha, Karlovarský a Jihomoravský kraj v rámci kongresového cestovního ruchu a navrhnout taková opatření, která přispějí k dalšímu zefektivnění jejich marketingové prezentace v této oblasti. V teoretické části jsou popsány základní principy a nástroje destinačního marketingu a také hlavní specifika kongresového cestovního ruchu. V praktické části jsou nejprve zhodnoceny předpoklady České republiky v oblasti kongresového cestovního ruchu. Následně je pak u vybraných regionů zhodnocen jejich potenciál a dosavadní rozvoj kongresového cestovního ruchu na jejich území a provedena analýza marketingových aktivit s důrazem na propagační nástroje uplatňované jednotlivými regiony při prezentaci. Získaná a analyzovaná data jsou finálně strukturována metodou SWOT analýzy. Následně jsou pak v rámci syntézy formulována doporučení směřující ke zvýšení účinnosti marketingové prezentace vybraných regionů i celé České republiky jakožto kongresových destinací.
Keywords: Marketing destinace; Convention bureau; Kongresový cestovní ruch
Thesis title: Meeting industry marketing analysis of the selected regions in the Czech Republic
Author: Luhanová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Libová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate marketing activities of the regions Prague, Karlovy Vary and South Moravia in the area of meeting industry and to suggest recommendations to increase their marketing effectiveness in this area. In the theoretical part, the concept of destination marketing is explained and the meeting industry is characterized. In the practical part, the prerequisites of the Czech Republic for meeting industry are assessed. Subsequently, the potential of each individual region is evaluated as well as their marketing and especially promotional activities. For the overall evaluation the SWOT analysis is used. Finally, by means of synthesis, the recommendations to improve marketing presentation of the Czech Republic and individual regions as convention destinations are formulated.
Keywords: Meeting industry; Convention bureau; Destination marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2009
Date of submission: 28. 6. 2010
Date of defense: 7. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21168/podrobnosti

Files for download

    Last update: