Analysis of the E-Commerce Website and Realization of Chosen Recommendations

Thesis title: Analýza elektronického obchodu a realizace vybraných opatrení
Author: Kulich, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je navržení sady opatření, jejichž realizace by měla vést ke zvýšení úspěšnosti elektronického obchodu společnosti EuroCup Agency s.r.o. Dále pak vytvoření harmonogramu jejich realizace, stanovení cílů celkové realizace a uvedení opatření patřících do první etapy přímo do praxe. Práce se pro splnění zmíněných cílů opírá zejména o uvedení komplexního teoretického přehledu možností pro zvýšení úspěšnosti elektronických obchodů a o rozsáhlou analýzu sledovaného elektronického obchodu. Tato analýza se zaměřuje na trh společnosti, cílové segmenty a konkurenci, prodeje společnosti, offline konverzní poměr, statistiky získané pomocí nástroje Google Analytics a použitelnost elektronického obchodu.
Keywords: realizace; analýza; úspěšnost; konverzní poměr; elektronický obchod
Thesis title: Analysis of the E-Commerce Website and Realization of Chosen Recommendations
Author: Kulich, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis consists of defining a set of recommendations that should lead to more successful e-commerce website of EuroCup Agency s.r.o. The aim also consists of creating a schedule of their realization, setting of the complete realization goals and realizing of the recommendations that belong to the first phase. The thesis is based on theoretical presentation of possible steps that could be realized for improving e-shops' successfulness, and on extensive analysis of the monitored e-commerce website. This analysis is focused on the company's market, target segments and competitors, company's sales, offline conversion rate, statistics measured by Google Analytics tool, and usability of the e-commerce website.
Keywords: realization; analysis; e-commerce website; successfulness; conversion rate

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2009
Date of submission: 31. 12. 2009
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21202/podrobnosti

Files for download

    Last update: