Misleading advertising and FMCG

Thesis title: Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Author: Teprtová, Irena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.
Keywords: Soutěžní právo; Reklama; Rychloobrátkové zboží; FMCG; Hospodářská soutěž; Reklamní právo; Nekalá soutěž; Reklamní nadsázka; Klamavá reklama
Thesis title: Misleading advertising and FMCG
Author: Teprtová, Irena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter deals with competition, the second chapter is about Czech law advertising regulation and about Community law. The third chapter describes misleading advertising and the fourth chapter deals with FMCG. The practical part analyzes current ads. The first chapter describes the method of analysis. The second chapter deals with use of misleading and the third chapter analyzes misuse of truthful information in advertising. The last chapter focuses on the advertising hyperbole.
Keywords: Competition law; Advertisement; FMCG; Competition; Advertising Law; Unfair Competition; Advertising hyperbole; Misleading advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22083/podrobnosti

Files for download

    Last update: