Body image: The Importance of Woman`s Body Perception in Marketing

Thesis title: Body image: Marketingovy vyznam vnimania zenskej postavy
Author: Nosková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je zmapovať vnímanie ženskej postavy v našej spoločnosti a poukázať na vplyv marketingu na ženský ideál krásy. Práca je rozdelená na tri veľké časti. Prvá časť, ktorá tvorí teoretický aparát, poskytuje základ pre následný výskum a zoznamuje čitateľa s problematikou body image. Druhá časť je venovaná obsahovej analýze ženských internetových magazínov, ktoré ponúkajú zaujímavý priestor pre marketingovú komunikáciu. Tretia časť práce je tvorená analýzou vlastného dotazníkového šetrenia českých a slovenských respondentov. V závere práce sú vyvodené konkrétne závery vychádzajúce z analýzy a uvedené marketingové odporúčania.
Keywords: body image; obsahová analýza; ženská postava
Thesis title: Body image: Marketingový význam vnímání ženské postavy
Author: Nosková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zmapovat vnímání ženské postavy v naší společnosti a poukázat na vliv marketingu na ženský ideál krásy. Práce je rozdělena na tři velké části. První část, která tvoří teoretický aparát, poskytuje základ pro následný výzkum a seznamuje čtenáře s problematikou body image. Druhá část je věnována obsahové analýze ženských internetových magazínů, které nabízejí zajímavý prostor pro marketingovou komunikaci. Třetí část práce je tvořena analýzou vlastního dotazníkového šetření české a slovenské respondentů. V závěru práce jsou vyvozeny konkrétní závěry vycházející z analýzy a uvedené marketingové doporučení.
Keywords: obsahová analýza; ženská postava; body image
Thesis title: Body image: The Importance of Woman`s Body Perception in Marketing
Author: Nosková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to map the perception of female body in our society and demonstrate the impact of marketing on the ideal of woman beauty. The work is divided into three major parts. The first part, which is theoretical, provides a basis for subsequent research and familiarizes the reader with the issue of body image. The second part is devoted to content analysis of women's web magazines that offer an interesting area for marketing communication. The third part contents an analysis of questionnaire survey from Czech and Slovak respondents. The specific conclusions and recommendations to the marketing are drawn at the end of the Master's Thesis.
Keywords: content analysis; woman body; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2009
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22969/podrobnosti

Files for download

    Last update: