The Prague Loreto and its Competitive Strategy

Thesis title: Loreta Praha a její konkurenční strategie
Author: Opatrná, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Svoboda, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je kulturní památka Loreta Praha a její konkurenční strategie. Úvodní část podává základní přehled vývoje Lorety a ukazuje její kulturní i duchovní hodnoty. Tato část také předkládá základní otázku této práce, tedy problematiku neustále klesající návštěvnosti Lorety Praha. Pro správné pochopení problému je provedena analýza produktové struktury z pohledu kulturního i duchovního produktu a zhodnocen současný marketing. Následující kapitola pohlíží na problém z hlediska návštěvnosti jednotlivých skupin návštěvníků a jejich specifik. Po provedení analýzy SWOT a vyhodnocení jednotlivých dílčích problémů je navržena nová konkurenční strategie s novými i stávajícími produkty. V poslední části je provedena finanční analýza, navrhnut prvotní hrubý rozpočet a sestaven harmonogram změn.
Keywords: Duchovní památky; Marketing kulturních produktů ; Loreta Praha ; Arts marketing
Thesis title: The Prague Loreto and its Competitive Strategy
Author: Opatrná, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Svoboda, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this thesis is the competitive strategy of The Prague Loreto. Introductory part gives an overview of the development of Loreto and shows its cultural and spiritual values. This section also raises the fundamental question of this thesis -- the falling attendance of The Prague Loreto. Then the product structure, which consists of the cultural and spiritual products, is analyzed for understanding this problem. In the next chapter there are all visitors segmented into the specifics groups, it is analyzed its attendance and the SWOT analysis is created. Consequently the new competitive strategy is proposed. Last part of the thesis consists of the financial analysis, the progress chart and the costing of the new strategy.
Keywords: Religious monuments; Marketing of cultural products ; The Prague Loreto ; Arts marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23047/podrobnosti

Files for download

    Last update: